هفت ترفند برای بازاریابی با نظرات مشتریان

در این مقاله قصد داریم 7 ترفند مهم برای بازاریابی از طریق کاربران و مشتریان را به شما آموزش دهیم، طبق آمار و ارقام بدست آمده می توان گفت این نوع بازاریابی تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت. در ادامه با ما باشید تا توضیحات بیشتری ارائه دهیم ...
چه چیزی بهتر از این که مشتریان راضی شما با روایت تجربه موفق خود برای شما تبلیغ کنند. ژاپنی ها معتقدند که رضایت مشتری بهترین تبلیغ و برند سازی برای یک شرکت است و تمام تلاششان را بر روی رضایت مشتریانشان قرار می دهند .
نزدیک به 70% افراد پیش از خرید یک محصول به نقد و بررسی یا نظرات مشتریان اعتماد میکنند. به همین خاطر توصیه میشود برای بازاریابی برند خود در کانال های مختلف از نقد و بررسی یا نظرات مشتریان به زبان خودشان استفاده کنید.
88% مردم از خواندن نقد و بررسی یا نظرات مشتریان برای تعیین کیفیت یک کسب و کار استفاده میکنند.
72% مصرفکنندگان معتقدند یک نقد مثبت باعث اعتماد آنها به یک کسب و کار میشود.
88% مصرفکنندگان به نقد و بررسیهای آنلاین مانند توصیههای شخصی اعتماد دارند.
قابلاعتماد بودن (27%)، مهارت (21%) و حرفهایگری (19%) مهمترین ویژگیهای شهرت یک کسب و کار است.
همه اینها حاکی از اهمیت نقد و بررسی مشتریان برای بازاریابی کسب و کار و برندینگ در بازار فوق رقابتی دنیای امروز است.
1. از نظرات مشتریان برای حسن شهرت استفاده کنید:
بهترین نقدهایی که مشتریان شما نوشتهاند بدون ویرایش در محلی که خوب دیده شود روی وب سایت قرار بدهید. سعی کنید متن آن به صورت بولد و جذاب باشد. با این کار میتوانید بازدیدکنندگان را به خرید محصول یا خدمات خود ترغیب کنید.
اضافه کردن نام و تصویر مشتریان میتواند مقبولیت و باورپذیری بخش نظرات مشتریان را بالا ببرد؛ اما مطمئن شوید پیش از انتشار تصویر یا نام مشتریان از آنها اجازه گرفتهاید. این کار را میتوانید در صفحه خانگی یا در تمام صفحات وب سایت خود انجام دهید.
میتوانید یک صفحه مجزا مخصوص نقد و بررسی و نظرات مشتریان درست کنید یا مجموعهای از نظرات مشتریان برای گذاشتن در وبلاگ خود تهیه کنید. جدا از اینکه نقد و بررسی مشتریان، اعتبار سایت را بالا میبرد، میتواند به سؤالات بازدیدکنندگان درباره کیفیت محصولات کمک کند. بهعلاوه آنها را به بررسی شبکههای اجتماعی برند شما ترغیب میکند.
2. به نقدها به سرعت پاسخ بدهید
به مشتریان خود نشان دهید که برایشان ارزش قائل هستید. چه نقد مثبت باشد و چه منفی باید برای شما مهم باشد. نقدها و نظرات مشتریان را دنبال کنید و به سرعت به آنها پاسخ دهید.
ممکن است شما هم ازجمله افرادی باشید که دوست دارند تمام نظرات منفی را به سرعت حذف کنند. در این صورت باید بدانید این کار نه تنها مشکلی را رفع نمیکند بلکه میتواند مشکلساز باشد. از طرف دیگر اشخاص وقتی تمام نظرات نسبت به یک محصول مثبت باشد معمولاً حس اعتماد کمتری خواهند داشت.
در معرض عموم از مشتریان بخواهید تا مستقیماً با شما تماس بگیرند تا بتوانید در مورد مشکلات آنها صحبت کنید. نشان بدهید که دوست دارید هر کاری از دستتان برمیآید برای رفع مشکل آنها انجام دهید. این کار باعث میشود مشتریان به شما اعتماد کنند و شما از رقبایتان متمایز شوید. حتی اگر شخص دیگری نیز این نظر را بخواند متوجه میشود که شما قصد داشتهاید تا این مشکل را برطرف کنید.
در حقیقت پاسخ دادن به بازخوردها و نظرات مشتریان نه تنها برای مشتریان فعلی مفید است بلکه برای نشان دادن شخصیت مثبت شما برای کسانی است که هنوز مشتری شما نشدهاند.
بازاریابی
3. نوشتن نقدها و نظرات را برای مشتریان راحت کنید
سعی کنید فرآیند نوشتن نقد و بررسی یا نظرات درباره محصول یا خدمات شما تا جای ممکن راحت و سریع باشد. بدین ترتیب محصولات و خدمات شما نمرههای بیشتری میگیرد و نقدهای بیشتری جذب میکند.
نباید مشتریان در حال پر کردن یک نظر برای شما احساس کنند این کار به آنها تحمیل شده است. توصیه میشود که تا جای ممکن فرمهای نظرسنجی کوتاه باشد تا با کمترین کلیک انجام شود. بهعلاوه خیلی خوب است که فرآِیند کار تا حد امکان سرگرمکننده باشد.
میتوانید از یک پلتفرم نظرات آنلاین برای ارسال ایمیل به مشتریان استفاده کنید. پس از هر خرید به صورت خودکار یک ایمیل جهت درخواست نظرات مشتریان به آنها ارسال میشود. مشتریان باید احساس کنند که شما مشتاق هستید بازخورد آنها را بدانید و از رضایت آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین میتوانید برای جمعآوری نظرات مشتریان از نظرسنجی روی وب سایت یا صفحات شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید.
4. مشتریان را به سفیری برای برند خود تبدیل کنید
با وجود محتوای فزایندهای که در فضای وب وجود دارد میتوان به صورت منظم محتوایی تولید نمود که اشخاص مختلف را مجذوب و سرگرم کند. به همین علت به مشتریان خود بهعنوان سفیر نیاز دارید.
با داشتن گروهی از مشتریان بهعنوان سفیر برند میتوانید با صدای قابل اعتماد آنها در قلبها نفوذ کنید. این صدا متفاوت، موثق و از همه مهمتر واقعی است. این نوع بازاریابی با نام بازاریابی مبتنی بر طرفداران (Advocate Marketing) شناخته میشود. میتوانید مشتریانی داشته باشید که در وبلاگ خود برای شما مطلب قرار می دهند یا در توئیتر راجع به شما پست منتشر می کنند.
5. به صورت منظم وب سایتهای نقد و بررسی را بررسی کنید
وب سایتهای نقد و بررسی اساساً مکانی برای به اشتراک گذاشتن تجربه افراد درباره برندها و کسب و کارها است. با جستوجوی نام یک کسب و کار، برند یا محصول، بازدیدکنندگان میتوانند لیست نقد و بررسیها و نمرات مرتبط را مشاهده کنند.
این روش یکی از راههای آسانی است که اشخاص میتوانند در مورد برند و کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند. سایتهای مختلفی برای این کار وجود دارند که میتوانید با درست کردن حساب در آنها کاری کنید که بهتر دیده شوید.
بهعلاوه پیشنهاد میکنیم که در این وب سایتها تبلیغات انجام دهید. برای مثال یکی از سایتهای نقد و بررسی خارجی به نام Yelp به کاربران اجازه میدهد تا بهترین نقد و نظرات مشتریان خود را انتخاب و آن را در کنار نام رقبا در لیست نمایش دهند.
6. از نظرات مشتریان در ایمیلهای پیشنهاد ویژه استفاده کنید
طبق برخی از آمار بیش از 294 میلیارد ایمیل در هر روز ارسال میشود. درواقع هر شخص بهطور متوسط روزانه 72 ایمیل دریافت میکند و مقداری از زمان کاری فرد در هر روز به بررسی ایمیلها اختصاص دارد.
بهطور قطع این تعداد ایمیل بسیار بالاست. درنتیجه بسیار مهم است که مشتریان شما ایمیل شما را دوست داشته باشند. با استفاده از نظرات مشتریان در ایمیلهای اعلام پیشنهاد ویژه میتوانید آنها را به خرید تشویق کنید.
7. نقدها و نظرات مشتریان را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید
شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین مکانهای محبوبی برای تبادل نظر مشتریان و قرار دادن نقد و تجربه کاربری آنها از محصولات یا خدمات یک کسب و کار است. در صفحات مربوط به این شبکههای اجتماعی از نقد و نظرات مثبت مشتریان خود استفاده کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.
اضافه کردن یک تصویر یا ویدیو که نشان دهد چرا مردم کسب و کار شما را دوست دارند به کار شما اعتبار ویژهای میبخشد.
کلام آخر :
اینکه خودتان به مشتریانتان بگویید کسب و کارتان در بازار بهترین است هیچ سودی نخواهد داشت و از دید مشتری این یک چیز عادی است که هر کس تعریف کار خودش را بکند
اما اگر مشتری ها سابق شما این پیغام را به دیگران منتقل کنند بسیار باارزش خواهد بود .
پس از این به بعد وقت آن رسیده است که از نقد و بررسی نظرات مشتریان خود در استراتژِی بازاریابی خود استفاده کنید .
مقالات مرتبط:
چطور با کمک بازاریابی ایمیلی برند خود را مطرح کنیم؟
5 راه برای جذب فالوور در توییتر
8 اشتباه که کسب و کارهای کوچک در شروع تجارت آنلاین مرتکب می شوند
چند راهکار برای جلب اعتماد کاربران وب سایت
خدمات گروه ساین:
طراحی سایت در شیراز
سئو در شیراز
مدیریت اینستاگرام
طراحی لوگو در شیراز