دیجیتال مارکتینگ چیست؟
با افزایش استفاده مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی، بازاریابی هم تحت تاثیر قرار گرفت. در صورت دانستن نکات بازاریابی و عمل کردن اصولی آنها، می توانید به سرعت رشد کنید و در بازار رقابت جهانی بتوانید دیده شوید و البته ثروتمند. نیلپتل (Neil Patel) که به گفته مجله فوربز جزء 10 دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، در توصیف دیجیتال مارکتینگ این گونه می گوید:«دیجیتال مارکتینگ به هرگونهای از بازاریابی محصولات و خدمات میگویند که از طریق دستگاههای الکترونیکی انجام میشود».
با این تعریف می فهمیم که دیجیتال مارکتینگ چندان هم جدید نیست. در حدود 100 سال پیش، هنگامیکه رادیو اختراع شد، 10 سال زمان برد تا مردم به آن به شکل یک وسیله کاربردی نگاه کنند. اولین تبلیغی که از رادیو پخش شد، مربوط به اجرای اپرا بود. این تبلیغ توانست مردم را به خرید بلیط دعوت کند. همین امر باعث شد تا دیجیتال مارکتینگ شکل بگیرد.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی
به بازاریابی از طریق فروش بنر، بیلبورد، تراکت، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و ....... بازاریابی سنتی گفته می شود. ایراد عمده و اساسی این نوع بازاریابی این است که نمی توان جامعه هدف خاصی را در نظر گرفت و عمدتا هزینه اختصاص یافته به تبلیغات، هدر می رود. در مقابل، روشی مدرن وجود دارد که شامل تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سئو سایت، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM)و ....... وجود دارد که علاوه بر مقرون به صرفه بودن همچنین به دلیل امکان هدف گیری مشخص مشتری، بسیار اثر بخش و کارآمد هستند. همچنین امکان اندازه گیری بازاریابی دیجیتال با ابزار های تحلیلی بسیار آسان می باشد. اگر می خواهید به گروه خاصی از افراد بدون محدودیت در موقعیت مکانی دسترسی داشته باشید و حتی نا محدود در زمان عمل کنید، می توانید بازاریابی مدرن را جایگزین روش سنتی کنید.
معرفی دیجیتال مارکتینگ آنلاین
دیجیتال مارکتینگ میتواند به دو صورت آنلاین یا آفلاین اجرا شود، در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین نام دارد، شما با استفاده از اینترنت، اپلیکیشنها، موتورهای جستجو و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده می توانید به سرعت بیشتر و دقیقتر با مشتریان ارتباط برقرار کنید و کمپین هایتان را بازبینی کنید و درصورت عدم بازخورد مثبت، آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما میتوانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی و اجرامیکنید. آزمون A/B رابسنجید و ببینید کدام کمپین موفقتر بوده تا دیگری را متوقف کنید.این امر باعث میشود هزینهها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.
انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ
روش های متفاوتی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که بسته به نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید. این کانال ها عبارتند از:
- بازاریابی محتوا
- بهینهسازی موتور جستجو (SEO)
- جستجوی پولی
- ایمیل مارکتینگ
- تبلیغات کلیکی
- بازاریابی شبکههای اجتماعی
- اتوماسیون بازاریابی
- محتوای حمایت شده
- روابط عمومی آنلاین
- بازاریابی درونگرا
- افیلیت مارکتینگ
- بازاریابی موبایلی
شرکت ساین با سال ها تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ اعم از طراحی سایت در شیراز، سئو، مدیریت اینستاگرام و ... در خدمت شماست.