روش هایی برای بهبود سئو داخلی سایت
یکی از اقدامات بسیار ساده و رایگان برای بهبود رتبه سایت در گوگل، سئو داخلی سایت است. احتمالا می پرسید سئو داخلی چیست؟ در یک دسته بندی از سئو، آن را به دو دسته ی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می کنند. سئو داخلی (on-page seo) به بهینه سازی هایی که داخل وبسایت جهت بهبود رتبه در گوگل انجام می شود، می گویند و سئو خارجی (off-page seo) مجموعه اقداماتی است که به همین منظور یعنی بهبود رتبه در گوگل، در خارج از وبسایت انجام می گیرد. در این مطلب روش هایی برای بهبود سئو داخلی سایت را با شما در میان می گذاریم.

محتوای منحصر به فرد
اولین نکته ای که باید در سئو داخلی رعایت کنید، نوشتن یک محتوای منحصر به فرد است. چرا که اولین فاکتوری که گوگل در رتبه بندی در نظر می گیرد، محتواست. محتوای منحصر به فرد، محتوایی است که کپی و تکراری نبوده و برای کاربر مفید و کاربردی باشد.
برای نوشتن یک محتوای منحصر به فرد باید نکات زیر را رعایت کنید:
- طول محتوا باید بلند باشد.
- محتوا را کاربر پسند بنویسید.
- محتوا را از سایت های دیگر کپی نکنید.
- محتوای شما باید به روز و معتبر باشد.
- محتوا باید اهداف کاربر را دنبال کند.
بهینه سازی تصاویر
بسیاری از افراد تصور می کنند که تصاویر نیاز به بهینه سازی خاصی ندارند. اما واقعیت این است که بهینه سازی تصاویر برای سئو داخلی بسیار مهم است. معمولا ربات های گوگل توانایی شناسایی عکس ها را ندارند و برای اینکه بتوانند تصاویر را رتبه بندی کنند، باید آن ها را بهینه سازی کنیم.
برای بهینه سازی تصاویر اقدامات زیر را انجام دهید:
- از تصاویر مرتبط با محتوا استفاده کنید.
- حجم تصاویر را تا جایی که می توانید کاهش دهید.
- از تگ ALT برای تصاویر استفاده کنید.
- زیر تصاویر توضیح کوتاهی بنویسید.
لینک های داخلی و خارجی
لینک ها برای بهبود رتبه شما در گوگل بسیار مهم هستند. البته در اینجا منظور ما بک لینک نیست، منظور لینک های درون سایت است. هنگامی که صفحه جدیدی در سایت خود ایجاد می کنید، باید لینک آن را در دیگر صفحات سایت قرار دهید. به این صورت گوگل هم متوجه صفحه جدید می شود و اهمیت آن را درک می کند.
برای لینک دهی داخلی و خارجی سایت به صورت زیر عمل کنید:
- صفحات مرتبط را به یکدیگر لینک دهید.
- از لینک دهی خارجی به وبسایت های مهم و معتبر استفاده کنید.
- لینک صفحات جدید را در صفحه اصلی قرار دهید.
کلمات کلیدی
کلمات کلیدی در سئوی داخلی اهمیت بسیار زیادی دارند. البته منظور این نیست که محتوای خود را از کلمات کلیدی پر کنید. این کار هیچ فایده ای نداشته و حتی نتیجه ی عکس می دهد. چرا که خواندن متنی که یک عبارت در آن به صورت مداوم تکرار می شود، خواننده را اذیت می کند. منظور از سئوی داخلی برای کلمات کلیدی این است که شما باید تمام عبارات مترادف و هم خانواده با کلمه ی کلیدی اصلی خود را در محتوا به کار ببرید.
ساختار URL
URL همان آدرس صفحات سایت شماست که در بالای مرورگر مشاهده می کنید. این آدرس هر چقدر کوتاه تر و خوانا تر باشد، بر بهبود رتبه ی سایت شما در گوگل موثر تر است. سعی کنید در آدرس صفحه از کلمات کلیدی استفاده نموده و کلمات را با – از هم جدا کنید. همچنین حداکثر 5 کلمه را برای URL در نظر بگیرید. فارسی یا انگلیسی بودن URL اهمیت زیادی ندارد اما بهتر است از آدرس انگلیسی استفاده کنید.
سخن آخر اینکه سئو داخلی برای گوکل بسیار اهمیت دارد و در بسیاری از مواقع اگر سئو داخلی را به صورت حرفه ای انجام داده باشید، از رتبه ی خوبی بدون نیاز به سئو خارجی برخوردار خواهید شد. بهتر است سئوی سایت خود را به متخصص حرفه ای سئو در شیراز، گروه فنی مهندسی ساین بسپارید.