صفر تا صد استراتژی کلمات کلیدی
اغراق نیست اگر بگوییم که کلمات کلیدی مهم ترین بخش از سئوی سایت را تشکیل می دهند. کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که مخاطبان توسط آن ها، شما را در اینترنت پیدا کرده و از شما خرید یا درخواست خدمات می کنند. بنابراین اگر شما نتوانید به درستی کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را بیابید و سایتتان را با توجه به این کلمات سئو کنید، نباید انتظار داشته باشید که سایتتان بازدید بالایی داشته باشد. چرا که شما نتوانسته اید سایت خود را به مشتریانی که دنبال محصول یا خدمات شما هستند، معرفی کنید.
در این مقاله از مقالات گروه ساین صفر تا صد استراتژی کلمات کلیدی را با هم بررسی می کنیم. البته باید بدانید که انجام سئو و تعیین استراتژی کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر از این حرف هاست و بهتر است سئوی سایتتان را به یک متخصص سئو سایت بسپارید. گروه ساین با تیم حرفه ای خود آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه سئو در شیراز می باشد.

کسب و کار خود را تعریف کنید
اولین قدم برای انتخاب استراتژی کلمت کلیدی، داشتن اطلاعات دقیق و کافی از کسب و کارتان است. بهترین کار این است که کسب و کار خود را روی کاغذ بیاورید و همه ی محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید را یادداشت نمایید. برای این کار می توانید از مشتریان خود نیز کمک بگیرید. به این صورت که از خود بپرسید آن ها برای درخواست محصولات و خدمات شما چه کلماتی را به زبان می آورند؟حتی می توانید خودتان را نیز جای مشتریانتان گذاشته و ببینید که اگر جای آن ها بودید و نیاز به محصولات و خدمات داشتید، از چه عباراتی استفاده می کردید.
تمام مواردی که به ذهن تان می رسد را یادداشت نمایید. برای راحت تر شدن کار می توانید آن ها در یک فایل اکسل نیز وارد کنید. تبریک می گوییم! شما اکنون توانسته اید اصلی ترین کلمات کلیدی کسب و کارتان را بیابید.
کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید
حالا که فعالیت های کسب و کارتان را یادداشت کردید، باید به سراغ تعیین کلمات کلیدی مرتبط با آن بروید. برای تعیین کلمات کلیدی مرتبط می توانید از ابزار های مختلفی مثل Keyword planner، Keywordtool.io، SEMrush، Google trends و ... استفاده کنید. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از پیشنهادات گوگل است.
هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنید، می بینید که پیشنهاداتی در ارتباط با کلمه ای که نوشته اید، ظاهر می شود. این ها همان عباراتی هستند که شما باید حتما از آن ها در استراتژی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. چرا که گوگل این پیشنهادات را بر اساس میزان جستجوی کاربران ارائه می دهد.
کلمات کلیدی بلند را دست کم نگیرید
بسیاری از افراد تصور می کنند که هر چه کلمه کلیدی کوتاه تر باشد، میزان جستجوی آن نیز بیشتر است. شاید این فرضیه در گذشته درست بوده باشد، اما اکنون اینطور نیست و جستجوهای کاربران طولانی تر شده است. چرا که کاربر با جستجوی کلمات طولانی تر که به آن کلمات کلیدی دم بلند می گویند، سریع تر به اهداف خود می رسد.
تصور کنید کار شما فروش موبایل است و می خواهید سایتتان را برای انواع برند های آن از جمله سامسونگ سئو کنید. به نظر شما آیا کلمه ی سامسونگ عبارت مناسبی است؟ البته که خیر! فردی که عبارت سامسونگ را در گوگل جستجو می کند، هدف مشخصی ندارد. احتمالا می خواهد در مورد برند سامسونگ اطلاعاتی به دست بیاورد. اما کلمه خرید موبایل سامسونگ مدل گلکسی نوت 10 می تواند هم برای شما و هم برای کاربر مفید تر واقع شود.
کلمات کلیدی بدون جستجو را حذف کنید
حالا که لیست کلمات کلیدی خود را کامل کردید، وقت آن رسیده که یک بررسی نهایی روی آن انجام دهید و کلمات کلیدی که جستجویی از سمت کاربران ندارند را حذف کنید. اگر چه رتبه گرفتن در این کلمات بسیار راحت تر است، اما اصلا فایده ای ندارد و استفاده از این کلمات کلیدی فقط هدر دادن زمان و هزینه است.
برای اطلاع از میزان جستجوی کلمات کلیدی می توانید از ابزار trends.google.com استفاده کنید. با این ابزار می توانید کلمات کلیدی را با یکدیگر مقایسه کرده و هر کدام که میزان جستجوی بیشتری را دارند، برای استراتژی کلمات کلیدی خود انتخاب نمایید.
از انتخاب کلمات کلیدی پر رقابت پرهیز کنید
بسیاری از کلمات کلیدی هستند که رقابت بسیار زیادی دارند و رتبه گرفتن در آن ها بسیار دشوار است. سایت هایی هم که با این کلمات کلیدی در گوگل رتبه دارند، سایت هایی هستند که سابقه ی زیادی داشته اند و همچنین هزینه هایی زیادی نیز برای باقی ماندن در رتبه های برتر گوگل پرداخت می کنند. بعد ها شاید بتوانید از کلمات کلیدی پر رقابت استفاده کنید، اما برای شروع بهتر است کلماتی با رقابت کم یعنی همان کلمات کلیدی دم بلند را انتخاب نمایید.