چگونه در اینستاگرام بفروشیم؟
امروزه راه های کسب درآمد و فروش از طریق شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام بسیار رونق پیدا کرده است. کاربران نیز علاقه ی زیادی به فروش آنلاین نشان داده و از آن استقبال خوبی کرده اند. به همین دلیل نیز همه روزه شاهد افزایش تعداد افرادی که از اینستاگرام برای خرید و فروش استفاده می کنند، هستیم. اما ممکن است بسیاری از افراد با نکات و راه و روش های فروش در اینستاگرام آشنا نباشند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از مقالات وبسایت فنی مهندسی ساین توضیح دهیم که باید چگونه در اینستاگرام بفروشیم؟

چه محصولی بفروشیم؟
بدون شک اولین سوال که برای خیلی ها در رابطه با چگونگی فروش در اینستاگرام پیش می آید، این است که چه محصول یا محصولاتی را می توان در اینستاگرام به فروش رساند؟ و یا چه خدماتی قابل ارائه در اینستاگرام هستند؟ خوشبختانه باید بگوییم که اینستاگرام آنقدر گسترده است که محدودیتی در نوع محصول و خدماتی که می خواهید ارائه دهید در آن وجود ندارد. بنابراین چه محصول فیزیکی دارید و چه مجازی می توانید آن را در اینستاگرام به فروش برسانید. همچنین هر نوع خدماتی را نیز می توانید در اینستاگرام ارائه دهید.
از جمله رایج ترین محصولات و خدماتی که در اینستاگرام ارائه می شوند، می توان موارد زیر را نام برد:
- فروش پوشاک
- فروش محصولات هنری و صنایع دستی
- فروش زیور آلات
- فروش محصولات الکترونیکی مانند موبایل و لپ تاپ
- فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
- فروش محصولات مجازی مانند فایل های آموزشی
مزایای فروش در اینستاگرام
فروش و ارائه ی محصولات و خدمات در اینستاگرام که امروزه بسیار پر طرفدار است، مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مهم ترین این مزیت ها عبارتند از:
- راحتی و سرعت: خرید و فروش در اینستاگرام بسیار راحت، با چند کلیک و تایپ و بسیار سریع انجام می شود.
- عدم محدودیت: در خرید و فروش در اینستاگرام شما می توانید خرید خود را از هر زمان و هر در هر مکان که هستید به انجام برسانید.
- شبانه روزی: ساعات کاری در اینستاگرام معنایی ندارد و شما حتی نیمه شب نیز می توانید به خرید و فروش بپردازید.
- تبلیغات: هزینه ی تبلیغات در اینستاگرام نسبت به هزینه ی آن در سایر روش های فروش از جمله فروش حضوری بسیار کم تر است.
- ارتباط: در اینستاگرام شما ارتباط عمیق تر و دوستانه تری با مشتریان خود برقرار خواهید کرد و همیشه به آن ها دسترسی دارید.
مزیت مهم دیگر، علاوه بر مزیت هایی که در بالا برشمردیم، حمایت اینستاگرام از مشاغل خانگی است. چه بسیار افرادی که در منزل خود مشغول به کار هستند و مکان مناسبی برای ارائه ی محصولات و خدمات خود ندارند. اینستاگرام بستر مناسبی را برای این افراد فراهم کرده تا محصولات خود را به نمایش گذاشته و به فروش برسانند. به عنوان مثال فروش محصولات خوراکی خانگی مانند کیک، شیرینی، ترشی، مربا و ...
نکات فروش در اینستاگرام
اما حالا که متوجه شدید چه محصولات و خدماتی را می توان در اینستاگرام ارائه کرد، باید با راه و روش ها و نکات آن نیز آشنا شوید. پس سعی کنید نکات زیر را برای فروش موفق در اینستاگرام در نظر داشته باشید:
- حساب تجاری: در قدم اول سعی کنید از حساب تجاری برای فروش محصول و ارائه خدمات استفاده کنید.
- بهینه سازی پروفایل: در پروفایل خود اطلاعاتی نظیر بیوگرافی، نحوه ارسال، شماره تماس، آدرس در صورت فروش حضوری و ... را بگنجانید.
- عکس های با کیفیت: عکس های با کیفیت از محصولات خود قرار دهید تا واضح باشد.
- جذب فالور: برای فروش بیشتر باید فالور های بیشتری نیز جذب کنید.
- ویدیو: هرازگاهی برای معرفی محصولات از ویدیو استفاده کنید و فقط به عکس اکتفا نکنید.
- رضایت خریداران: رضایت خریداران را برای اعتمادسازی دیگران قرار در پیج خود قرار دهید.
- نظرات کاربران: از مخاطبان خود بخواهید در مورد محصول نظر بدهند و یا سوالاتشان را بپرسند.
- استوری: از گذاشتن محصولات در استوری نیز غافل نشوید.
- محتوای با کیفیت: محتوای پیج خود را فقط به معرفی محصول اختصاص ندهید و مطالب دیگری نیز قرار دهید.
- فعالیت منظم: سعی کنید به طور منظم به دایرکت ها پاسخ دهید و کاربران را زیاد منتظر نگذارید.
- کال تو اکشن: چه در استوری و چه در پست ها کاربران را به تعامل و بحث و گفتگو دعوت کنید تا در نهایت منجر به فروش محصول شود.
می دانید که فروش در اینستاگرام راه پر پیچ و خمی دارد و بهتر است آن را به متخصصین آن بسپارید. شما می توانید مدیریت اینستاگرام خود را به گروه ساین سپرده و از فروش بالا برخوردار شوید.