محتوای دیجیتال چیست؟
تولید محتوا اولین و مهم ترین قدم برای سئو وبسایت است. مخصوصا در دنیای اینترنت که امروزه بسیار پر رقابت شده و شانس فقط با افرادی یار است که محتوای خوبی داشته باشند. محتوای دیجیتال در واقع به محتوایی گفته می شود که در حوزه دیجیتال مانند وبسایت، شبکه های اجتماعی و ... به کار گرفته می شود. محتوای دیجیتال به محتوای الکترونیکی نیز معروف است. بنابر این تعریف شما نمی توانید کتاب، پادکست، بنر، پوستر و ... را محتوای دیجیتال بدانید تا وقتی که در دنیای دیجیتال از آن ها استفاده شود. حال که فهمیدیم محتوای دیجیتال چیست، در ادامه دقیق تر آن را بررسی می کنیم.

اهمیت محتوای دیجیتال
آیا می دانید اهمیت محتوای دیجیتال چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم باید قبول کنیم که امروزه اینترنت و فضای مجازی جای خود را در بین مردم باز کرده است. به طوری که تمامی اقدامات افراد را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه افراد در اینترنت و فضای مجازی به دنبال رفع نیاز های خود هستند. ما نیز ناچاریم خود را با این موضوع وفق داده و حضور پر رنگی در این دنیای دیجیتالی داشته باشیم.
اینجاست که محتوای دیجیتال اهمیت زیادی پیدا می کند. ما برای حضور در دنیای دیجیتال و رقابت با رقبای خود باید به تولید محتوای دیجیتال بپردازیم. باید در فضای مجازی نیز مطرح شویم و بر سر زبان ها بیفتیم. باید به یک برند معتبر در دنیای دیجیتال تبدیل شویم. مانند دیجی کالا.
محتوای دیجیتال و سئو
محتوای دیجیتال و سئو دو جزء جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند. این دو ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و در واقع محتوای دیجیتال لازمه ی یک سئوی حرفه ای است. سئو به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است که در این راه تولید محتوای دیجیتال حرف اول را می زند. شک نکنید بدون تولید محتوای دیجیتال نمی توانید سایت خود را سئو کنید.
اما تولید محتوای دیجیتال بر پایه ی سئو اصول خاصی دارد که حتما باید رعایت شود. به عنوان مثال اولین قدم برای تولید محتوای دیجیتال و سئو شده انتخاب کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی که کاربران با جستجوی آن ها در گوگل، شما را می یابند.
پیشنهاد می کنیم اگر در سئو تخصص ندارید، این کار را به گروه ساین، متخصص سئو در شیراز بسپارید.
چگونه محتوای دیجیتال تولید کنیم؟
برای تولید محتوای دیجیتال اول از همه باید بدانید هدف از تولید محتوا چیست؟ می خواهید محصول بفروشید، خدمات ارائه دهید و یا صرفا می خواهید برند سازی کنید؟ بعد از اینکه هدف را مشخص کردید می توانید تصمیم بگیرید که باید محتوای خود را در چه قالبی ارائه دهید؟ محتوای متنی، تصویری، صوتی و یا ویدیویی؟ مثلا اگر هدف شما معرفی محصول است، محتوای تصویری گزینه ی مناسبی است. و یا اگر می خواهید برندسازی کنید، ویدیو تاثیر زیادی خواهد داشت.
در قدم آخر باید مخاطبان خود را شناسایی کرده و متناسب با آن ها به تولید محتوای دیجیتال بپردازید. مثلا اگر مخاطبان شما کودکان هستند و کتاب های حوزه ی کودک ارائه می دهید، باید با زبانی ساده و کودکانه که برای آن ها قابل فهم باشد، محتوا تولید کنید.