تغییر آدرس URL چه تاثیری بر سئو سایت میگذارد ؟

یکی از سوالات پرتکرار و متداول که بین وبمستران وجود دارد ، این است که اگر آدرس URL یک سایت بنا به هر دلیلی عوض شود چه تاثیر یا تاثیراتی بر سئو وب سایت خواهد گذاشت .با طراحی سایت برای یک کسب و کار و شروع به کار آن حرفه در فضای اینترنت ممکن است احساس نیاز به تغییر آدرس URL سایت و سایر صفحات سایت برای پیشبرد بهتر اهداف ، به وجود بیاید . اما آیا ممکن است با اینکار گوگل سئو وب را تحت تاثیر قرار دهد یا خیر . در ادامه مقاله با ما باشید تا در مورد عکس العمل گوگل نسبت به تغییر آدرس سایت بحث کنیم .
برای تفهیم بهتر مثالی را در ابتدای مقاله مطرح میکنیم : فرض کنید در لینک ها بجای استفاده از Space ، دش را جایگزین و استفاده کنیم در این صورت آیا گوگل این را جز تغییرات آدرس URL به حساب میاورد و تمامی عملیات و فعالیت های بهینه سازی انجام شده از بین می رود؟
بررسی عکس العمل گوگل در برخورد با تغییر آدرس URL
اتفاقی که در هنگام تغییر آدرس سایت رخ می دهد این است که ربات خزنده گوگل در زمانی که می خواهد وارد سایت شما بشود با تعداد زیادی از خطا 404 روبرو می شود روبات پس از مواجه شدن با چنین اتفاقی تمام صفحات ایندکس شده سایت شما را به سرعت حذف می کند که باعث افت بسیار شدید رتبه سایت شما در نتایج گوگل می شود. از سوی دیگر تمامی بک لینک هایی که از سایر سایت های اینترنتی در میگرفتید ضایع می شود که باعث ضرر و زیان جبران ناپذیری میشود.
اما در برخی مواقع مدیر سایت مجبور به تغییر آدرس URL سایت خود می شود که ما به این افراد پیشنهاد می کنیم که از تغییرات اصولی استفاده کنند و از آسیب های جدی این تغییر جلو گیری کنند.
استفاده از redirect 301:
با استفاده از این شما می توانید تمامی آدرس های صفحات قبلی سایت خود را به آدرس جدید انتقال دهید و روبات خزنده را از این تغییرات آگاه سازید تا روبات خزنده نیز آدرس جدید را با آدرس قبلی جابجا کند.
استفاده از کد Canonical:
با استفاده از این کد هم میتوان روبات خزنده را از تغییر آدرس URL سایت آگاه ساخت.
بیشتر موتورهای جستجوگر روش اول یعنی استفاده از redirect 301 را پیشنهاد می کنند فراموش نکنید استفاده از هر دو روش باعث بروز حوادثی جبران ناپذیری برای سایت می شود.
خدمات گروه ساین:
سئو شیراز