منو
  • صفحه اصلی
  • انواع سایت
    • طراحی سایت شرکتی در شیراز
    • طراحی سایت فروشگاهی در شیراز
    • طراحی سایت تخفیف گروهی در شیراز
    • طراحی نرم افزار مدیریت پرسنل در شیراز
    • طراحی سایت املاک در شیراز
    • طراحی سایت پزشکی در شیراز
    • طراحی سایت مدرسه در شیراز
    • طراحی سایت تبلیغات و نیازمندی در شیراز
    • طراحی سایت خبری در شیراز
    • طراحی سایت شخصی در شیراز
    • طراحی سایت بازرگانی در شیراز
    • طراحی سایت آتلیه در شیراز
    • طراحی سایت آژانس مسافرتی در شیراز
    • طراحی سایت دفتر بیمه در شیراز
    • طراحی سایت رستوران و فست فود درشیراز
    • طراحی سایت آموزشگاه در شیراز
    • طراحی سایت انتشارات در شیراز
    • طراحی سایت آموزشی در شیراز
    • طراحی سایت گردشگری در شیراز
    • طراحی سایت هتل در شیراز
    • طراحی سایت دانلود در شیراز
    • طراحی سایت زیبایی و آرایشی در شیراز
    • طراحی سایت ساختمانی در شیراز
    • طراحی سایت هنری در شیراز
    • طراحی سایت نمایشگاهی در شیراز
    • طراحی سایت لباس در شیراز
    • طراحی سایت علمی در شیراز
    • طراحی سایت صرافی در شیراز
    • طراحی سایت وکلا در شیراز
    • طراحی سایت کارخانجات در شیراز
    • طراحی سایت فروش شارژ در شیراز
    • طراحی سایت خلاقانه در شیراز
    • طراحی سایت خدمات مجالس در شیراز
    • طراحی سایت نوبت دهی آنلاین در شیراز
    • طراحی سایت گالری در شیراز
    • طراحی سایت باشگاه ورزشی در شیراز
    • طراحی سایت تالار پذیرایی در شیراز
    • طراحی سایت مرتبط با کودکان در شیراز
    • طراحی سایت خودرو در شیراز
    • طراحی سایت دانشگاهی در شیراز
    • طراحی سایت مجله اینترنتی در شیراز
    • طراحی سایت مراکز تجاری در شیراز
  • نمونه کارها
  • قیمت طراحی سایت
  • خدمات
    • طراحی سایت
      • طراحی سایت برنامه نویسی شده
      • طراحی سایت وردپرس
      • قیمت پست گذاشتن در سایت
    • سئو
    • مدیریت اینستاگرام
      • مدیریت اکسپلور اینستاگرام
      • مدیریت فالوور اینستاگرام
    • طراحی لوگو
    • موشن گرافیک
    • مشاوره کسب و کار
      • مشاور بازاریابی کسب و کار
    • تبلیغات
      • تبلیغات کلیکی گوگل
      • تبلیغات محیطی
      • تبلیغات مشاغل
      • تبلیغات در سایت های پر بازدید
      • تبلیغ کسب و کار در گوگل
      • تبلیغ کسب و کار در اینستاگرام
  • مقالات
  • تماس با ما
  • سوالات متداول
  • خانواده ساین
  • درباره ما
Customer Journey چیست؟

Customer Journey چیست؟

Customer Journey چیست؟

 

از این پدیده با نام‌های مختلفی یاد می‌شود. Buyer Journey، Customer Journey، Client Journey و…

همه ی این اسم ها درست هستند  بصورتی که  در منبع های متفاوت  هم به صورت مخلوط استفاده شده، مثلا در یک منبع تیتر موضوع هست Buyer Journey ولی در تصاویر ارائه شده در همان مطلب از Client Journey و Customer Journey هم استفاده شده. پس روی اسامی نمی‌توان زیاد تکیه کرد و زیاد مهم نیست که از کدام اسم استفاده میکنید .

 

از طرفی کلمه Customer خیلی وسیع‌تر از Buyer است و به نظر بسیاری از افراد Customer Journey کلمه وسیع‌تر و با مفهوم‌تری است. در واقع Customer طول عمر خیلی بیشتری از Buyer دارد. این هم موضوعی سلیقه‌ای است. شما ببینید کدام کلمه برایتان راحت‌تر است یا اینکه مشاور بازاریابی دیجیتال سازمان شما کدام را استفاده می‌کند و شما هم همان را استفاده کنید!

 

تعریف Customer Journey

 

برای تعریف Customer Journey مدل‌های مختلفی قابل تعریف است و ما می‌خواهیم دو تا از معروف‌ترین مدل‌های آن را معرفی کنیم:

مدل اول Customer Journey:

 

مدل اول Before-and-After Model دارد. این مدل سر راست است و تقریبا بیشتر کسب و کارها باید Customer Journey را بر این اساس طراحی کنند.

 

در این مدل دقیقا همان فانل و مراحل RACE یعنی Reach-Act-Convert-Engage در نظر گرفته می‌شود. کسی که در این مدل وارد وب‌سایت یا اپ شما می‌شود باید گام به گام این مراحل را طی کند و راه میان بری وجود ندارد (مگر در شرایط خیلی استثنایی).

 

یعنی نمی‌توان توقع داشت یک غریبه وارد وب‌سایت ما شود، روی یک محصول کلیک کند، آن را وارد سبد خرید خود کند و بعد فورا پرداخت انجام دهد! البته همه آرزو داریم این مسیر طی شود ولی می‌دانیم که این یک آرزوی دست نیافتنی است. باید خیلی زحمت بکشیم تا این غریبه تبدیل به خریدار شود.

 

حال با کمی دقت در این مدل به راحتی می‌توان دریافت چرا اکثر کسب و کارهایی که به اشتباه فکر می‌کنند فقط با داشتن یک صفحه اینستاگرام یا یک کانال تلگرام و بدون داشتن وب‌سایت یا خبرنامه الکترونیک می‌توانند موفق شوند، در واقع هیچوقت موفق نمی‌شوند! چون آن‌ها توقع دارند این چرخه را دور بزنند و یک بازدیدکننده فورا به یک خریدار تبدیل شود.

مدل دوم Customer Journey:

 

مدل دوم که به ندرت قابل پیاده‌سازی است ولی در کنار مدل اول و مقایسه با آن، می‌تواند خیی آموزنده باشد Easy-to-convince model هست. این مدل در شرایط خاص و معمولا برای برندهای بسیار معروف و یا اتفاقات خیلی ویژه قابل پیاده‌سازی است.

 

مثلا برند آدیداس از این مدل استفاده می‌کند. آن‌ها می‌دانند که مخاطبینشان برای مدل‌های جدید آدیداس لحظه شماری می‌کنند. پس ارائه یک مدل جدید به همراه چند ویدئوی هیجان‌انگیز و اصطلاحا Convincing می‌تواند مخاطب را یک راست سر سبد خرید ببرد. کافی است این مدل کفش را در پای یک بازیگر معروف فوتبال به مخاطب نشان دهید و هوش و حواس او را بربایید!

 

نمونه دیگر آن مربوط به لحظات Convincing است. مثلا Red Bull با نمایش لحظه‌های بسیار هیجان انگیز جوانانی که در حال نوشیدن Red Bull هستند، حس خرید فوری مخاطب را بر می‌انگیزد.

 

در این مدل، تبدیل به خریدار الزاما گام به گام نیست و می‌تواند خیلی سریع اتفاق بیافتد.

 

البته دقت فرمایید که همین برندهای معروف هم حتما از مدل‌های ترکیبی استفاده می‌کنند و چه بسا مخاطبین زیادی داشته باشند که الزاما عاشق دلباخته برند آن‌ها نباشند و باید همان مسیر گام به گام را پیاده‌سازی کنند تا خرید نهایی انجام شود.

 

 

خدمات گروه ساین:

طراحی سایت در شیراز

سئو در شیراز

مدیریت اینستاگرام

طراحی لوگو در شیراز

 

 

 

مقالات پیشنهادی برای شما
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
محتوای دیجیتال چیست؟
ده دلیل مهم برای داشتن وب سایت
انتخاب پسوند مناسب برای دامنه وب سایت
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی
(SMM) بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه مارا به هدفمان می رساند؟
چهار دسته میزبانی وب به چه معناست ؟
تگ های هدینگ (heading tags) اثر بخش ترین تکنیک برای سئو مقالات
محصولات پیشنهادی برای شما
طراحی وب سایت بازرگانی در شیراز
طراحی وب سایت باشگاه ورزشی در شیراز
طراحی سایت شرکتی برنامه نویسی
طراحی وب سایت نوبت دهی آنلاین در شیراز
لطفا نظر خود را در مورد این مطلب درج نمایید
نام و نام خانوادگی
تلفن تماس
نظر
لینک های مفید

پرداخت متفرقه

شرایط پشتیبانی طراحی سایت

درباره ما

ثبت شکایات

ورود همکاران

پشتیبانی طراحی سایت

هزینه طراحی سایت

برآورد هزینه طراحی سایت

ادمین اینستاگرام، ادمین پیج اینستاگرام، ادمین پیج اینستاگرام در شیراز،

نظرسنجی

دوره رایگان تکنیک های معجزه آسای فروش

تعرفه ها ، قوانین و مقررات

کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه گذاری

قیمت طراحی سایت

تعرفه هاست ویندوز

تعرفه هاست لینوکس

تعرفه هاست دانلود و بک آپ

بهینه سازی سایت در شیراز

سئو در شیراز

تبلیغات کلیکی گوگل در شیراز

قوانین و مقررات

خانواده ساین

استخدام

تماس با ما

دفتر شیراز: 32332484_071

09190238500 - 09190239500

آدرس دفتر شیراز: خیابان ملاصدرا ، خیابان معدل غربی ، حد فاصل کوچه 9 و 7 ، پلاک 208 ، واحد 1

 

دفتر تهران :02191018680

تلفن همراه : 09333880304

آدرس دفتر تهران : جنت آباد مرکزی ، خیابان مهر (در دفتر تهران امکان میزبانی مراجعان حضوری را نداریم)

 

دفتر اصفهان :03191010431

تلفن همراه : 9376600384

آدرس دفتر اصفهان : اصفهان ، خیابان هشت بهشت (در دفتر اصفهان امکان میزبانی مراجعان حضوری را نداریم)

info@signcompany.ir

کانال تلگرام: https://t.me/signcompany
 شماره کارت : 6104337867481150 بانک ملت بنام حامد نظرزاده

شماره کارت : 6037998232086909 بانک ملی بنام حامد نظرزده

آدرس ما روی نقشه

به ما اعتماد کنید

logo-samandehi
Copyright © 2014, Sign Company Engineering Group, All Rights Reserved. Powered by Sign™
طراحی سایت : شرکت فنی مهندسی ساین