سه درس مهم بازاریابی در نوشتن کتاب

یکی از چیزهایی که میتواند کسب وکارتان را متحول میکند نوشتن کتاب است هر چند با تعداد صفحات کم مثل 10 صفحه !! در این مقاله به سه درس مهم در نوشتن یک کتاب با هدف افزایش مخاطبین شما و استفاده از بازاریابی ویروسی پرداخته شده است.
درس اول – نگاه کنید قبلا چه کاری انجام داده اید
اگر در وب سایت خود، هر نوع محتوای آنلاینی تولید می کنید و کسب و کارتان را گسترش می دهید، یعنی نوشتن کتابی را شروع کردهاید.
در واقع من بخش عمده کتابم را با کپی کردن، نسخه برداری و قالب بندی مجدد 9 ماه پستهای وبلاگی درباره LinkedIn بازنویسی کردم.
نکته اصلی: اگر پیش از این شما وبلاگ، ویدیو، پادکست یا دیگر مطالب آنلاین را برای وب سایت خود تهیه کرده اید، یک کتاب در نوبت انتشار دارید!
در ادامه نمونه های موفقی در جهان مثال زده می شود که با کمی جستجو می توانید سطح موفقیت آنها را درک کنید.
نمونه بسیار شناخته شده ای از این کار مصاحبه های پادکستی لوییس هاوس با مشاهیر تراز اول دنیای تجارت به نام «school of greatness» است که به پرفروشترین کتاب با همان نام تبدیل شد و همچنین کارآفرین گری واینرچک که مجموعه ویدئوهای پرسش و پاسخ آنلاین مشهورش به نام «#AskGaryVee» را به کتابی پرفروش تبدیل کرد.
درهر دو نمونه مطالب از قبل وجود داشتند – هاوس مقادیر زیادی فایل صوتی از مصاحبه با رهبران فکری در اختیار داشت که می توانست از آنها رونوشت بردارد و به صورت کتاب عرضه کند و واینرچک نیز ویدئوهایی در اختیار داشت که با نام «Dear Abby» در آنها به صورت آنلاین به صدها سوال بینندگان پاسخ می داد.
واینرچک گامی فراتر نهاد و صدها سوال مخاطبین و پاسخ آنها را در موتور جستجوی گوگل یافت و با نام #AskGaryVee بر روی وبسایت خود قرار داد.
پس همیشه نیازی نیست که از صفر شروع به نوشتن کنید شما می توانید از محتوایی که قبلا تولید کرده اید استفاده نمایید و خیلی سریع پیش بروید.
نکته جالبی در مورد چند نویسنده مشهور در جهان وجود دارد و آن این است که همه کتاب های این نویسنده ها به صورت کامل روی وب سایت آنها در قالب مقالات نا پیوسته منتشر شده است.
درس دوم – کاربرد متفاوت!
در اینجا مهم این است که روشهای سریع و مناسبی برای کاربری متفاوت از مطالب موجود پیدا کنید تا بتوانید آن را به کتاب یا منابع دیگر تبدیل نمایید.
اگر فایل صوتی یا فایل ویدئویی دارید میتوانید آنها را به سایتی مثل سایت SpeechPad دهید تا به ازای 1 دلار برای هر دقیقه از آن نسخهبرداری کند، نمونه های ایرانی این سایت نیز فعال هستند و با کمی جستجو در وب می توانید آنها را بیابید. من عاشق سایت SpeechPad هستم چون میتوانم پنج دقیقه فایل صوتی یا ویدیویی در این سایت بگذارم و بدون نیاز به تایپ یک فایل مایکروسافت ورد 500-400 کلمه ای شسته رفته تحویل بگیرم و به راحتی آن را در بخشی از کتابم بگنجانم. هزینه کل این کار 5 دلار میشود.
چنین کاری برای نسخه برداری از فایل های صوتی و ویدئویی نیز مفید است چون وقتی می نویسیم مانند زمانی که صحبت می کنیم، قالب و لحنی محاوره ای دارد که درک آن برای خوانندگان آسان است.
درس سوم – ایجاد کانال ها یا رابط هایی برای ارتباط با منابع آنلاین
از کتاب خود به عنوان کانالی برای افزایش فهرست مخاطبان پست الکترونیک (ایمیل) خود، تشویق افراد در ثبتنام در دورههای آموزشی و وبینارهای آنلاین یا دسترسی انحصاری به «منابع تشویقی» که در وبسایت خود قرار داده اید، استفاده کنید.
بدون توجه به اینکه برنامه شما چیست، مهم این است که بدون فکر کردن خوانندگان را جذب کنید، در حالی که آنها از مطالب شما لذت می برند، شخصا یا به صورت آنلاین توجه آنها را به سمت لینک ها معطوف نمایید.
به یاد داشته باشید که کتاب شما وسیله تبلیغ شماست. اگر خوانندگان شما از آنچه تا کنون مطالعه کرده اند لذت برده اند، از اینکه محصولات یا خدمات دیگر خود را به آنها معرفی کنید هراس نداشته باشید چون به احتمال زیاد از آنها نیز لذت خواهند برد.
چرا کتاب تا این حد خوب عمل می کند
به یاد داشته باشید که کتاب ها چنان عمر مفید و طولانی دارند (به صورت آنلاین یا به هر صورت دیگر) که ممکن است سال ها فرصت های کاری جدیدی پیش بیاورند. شاید انتشار کتاب ابتدا ترسناک به نظر برسد اما وقتی نویسنده ای کارش منتشر شد (توسط خودش یا دیگران) همیشه سطحی از اعتبار، عیار و خوشنامی به همراه دارد که دیگران را وادار می کند به صورت آنلاین یا غیر آنلاین به مطالب او توجه کنند.
پس بلند شوید و شروع کنید!
خدمات گروه ساین:
طراحی سایت در شیراز
سئو در شیراز
مدیریت اینستاگرام
طراحی لوگو در شیراز