هفت دلیل بر ضرورت وبلاگ برای کسب و کارهای آنلاین

یکی از روشهایی که می توان از طریق آن مخاطبین جدید و با ذوقی را برای کسب و کارتان جذب کنید وبلاگ نویسی است. در این مقاله به دلایل ضرورت داشتن وبلاگ برای هر کسب و کاری می پردازیم.
1. تحقیقات بازار
شما با داشتن وبلاگی که مشمول مقالات متعدد است، بهتر و حرفهایتر میتوانید با نیازهای مخاطبان خود آشنایی پیدا کنید و از این راه اطلاعات بیشتری کسب مینمایید مانند : بهتر میتوانید بفهمید که مردم چه چیزهایی را بیشتر خواندهاند، و بر کدام مقالات کلیک کردهاند و غیره.
همین موضوع، حدود علاقه کاربران را به شما نشان میدهد و این چیز بسیار باارزشی است.
وقتی شما بدانید که کدام نوع محتوا بیشترین اثربخشی را دارد، بر تولید همان نوع محتوا متمرکز میشوید و همین، برای جلب نگاه طیفی از کاربران سایت کافی است.
2. سئو
واضح است که داشتن یک وبسایت عالی وقتی که کسی آن را نتواند بیابد، هیچ دردی را درمان نمیکند.
یکی از بزرگترین مزایای ترافیک بیشتر یک سایت این است که وقتی کاربران در جستجوگرهای اینترنتی به دنبال چیز خاصی میگردند، میتوانند آن سایت را زودتر و راحتتر بیابند.
به هر حال این همان نقطهای است که وبلاگ کسب و کارهای کوچک به خوبی میتواند خودنمایی کند.
انتشار مداوم محتواهای باکیفیت، شما را محبوب جستجوگرهای اینترنتی میکند و شما آرام آرام صدرنشین صفحه پاسخهای جستجوی کاربران خواهید شد.
اصولاً موتورهای جستجو عاشق محتواهای منحصر به فرد، با ارزش و کاربردی هستند، تولید محتوای اختصاصی و بهینه سازی سایت برای کاربر و هم چنین موتور های جستجوی تعریفی از سئو می باشد. سئو برای بقای هر وب سایتی بسیار حائز اهمیت می باشد.
3. اطلاعرسانی در مورد اختلالات احتمالی
اگر بنا به هر دلیلی قرار باشد یک اختلال و بی نظمی در سایتتان رخ دهد مثل سرویس کردن ،، سایت شما برای مدتی تعطیل باشد وقتی کاربران به وب سایت شما مراجعه میکنند سایت شما را قطع شده میبینند و ممکن است هزار فکر به ذهنشان خطور کند . چنین مواقعی باید راهی جز سایت اصلی خود برای اطلاع رسانی به کاربران خود داشته باشید .
میتوانید از طریق وبلاگتان اطلاعرسانی کنید تا مشتریان بلاتکلیف نمانند.
داشتن یک محل مشخص برای ارسال اطلاعیهها بسیار مهم است زیرا مردم همیشه ایمیلهای خود را نمیخوانند و ضمناً خطر رفتن ایمیل به بخش اسپم، ایمیلهای مهم ارسالی شما را تهدید میکند.
4. کارکرد تبلیغاتی
وبلاگ یک کسب و کار کوچک کارکرد جالب دیگری هم دارد: این وبلاگ یک مکان عالی برای ارائه آگهیهای مربوط به محصولی است که تازه تولید کردهاید.
اگر در حال حاضر مشتریان زیادی دارید که از محتواهای شما استفاده میکنند، میتوانید با درج یک آگهی نظر همه آنها را به این رویداد جذاب و جدید جلب کنید.
این یک راهکار عالی برای اطلاعرسانی به مشتریان محسوب میشود.
نکته ای در اینجا هست که نباید از آن غافل شد: در انجام این کار زیادهروی نکنید.
اگر چه وبلاگ جای مناسبی برای ترویج و تبلیغ است ولی - به عنوان یک اصل کلی - قسمت عمده محتواهای آن باید بر ارزش آفرینی برای خوانندگان متمرکز شود، نه تبلیغات.
یادتان نرود که امروزه کاربران دشمن تبلیغات و آگهیها هستند!
5. بشردوستانه!
مردم دوست دارند مطمئن شوند که با چند انسان سر و کار دارند نه یک شرکت خشک با قوانین رسمی و تغییرناپذیر.
اگر همه چیز به صورت روتین و الکترونیک انجام شود، چندان جالب نیست.
برخی داستانهای شخصی از خودتان و کارمندانتان را - که خواندنش خالی از لطف نیست - و یا حتی برخی ماجراهای روزمره شرکتتان را در وبلاگ بگذارید و کاربران را در لذت خواندن آنها با خود شریک کنید.
6. ارزشآفرینی
کلید یک وبلاگنویسی موفق ارزشآفرینی است.
اگر میخواهید دیده شوید، شناخته شوید و مهم به شمار روید، باید برای خواننده ارزش خلق کنید.
خلق ارزش هم راههای زیادی دارد: میتوانید به خوانندگانتان اطلاعات مفیدی عرضه کنید؛ مشکلی را از آنها حل کنید؛ به سوالشان پاسخ دهید؛ ترفند و طریقهای به آنان یاد دهید و غیره.
وقتی شما محتوا میسازید، به دلخواه خودتان فکر نکنید بلکه ببینید این مطالب چه دردی را از بازدیدکننده سایت درمان میکند.
در هر تکه از یک محتوا باید «اطلاعرسانی، آموزش و سرگرمی» وجود داشته باشد و یا هر سه اینها با هم!
7. افزایش تعاملات مشتریها
تعاملورزی یکی از مهمترین بخشهای هر بیزینس آنلاین است.
فقط ساخت و ارائه محتواهای باکیفیت - با وجود اهمیت فوقالعادهای که دارد - به خودی خود کاری از پیش نمیبرد.
شما باید با مخاطبان خود تا آنجا که ممکن است تعامل داشته باشید؛ یعنی متکلم وحده نباشید بلکه کاری کنید که افراد در مباحث شرکت کنند، نظر بدهند و حتی از دغدغههای خویش بگویند.
این امر به شما کمک میکند که کاربران سایتتان را بهتر بشناسید و آنها نیز با تواناییهای شما بیشتر آشنا میشوند.
مثلاً کار بسیار خوبی است که امکان درج نظر (کامنت) را در وبلاگ خود فعال کنید.
همین کامنتهای به ظاهر ساده میتواند چیزهای زیادی از خلق و خوی بازدیدکنندگان سایت برای شما بازگو کند.
نتیجهگیری:
اگر شما به دنبال گسترش حضور خود در فضای آنلاین هستید، باید با تولید محتواهای مفید و باکیفیت - در یک چارچوب مشخص و منسجم - وبلاگ شرکتتان را رونق دهید.
وبلاگ میتواند مزایای فراوانی برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد که نتیجه همه آنها بالا بردن تعداد مشتریان و افزایش فروش است.
خدمات گروه ساین:
سئو در شیراز