چگونه صفحه درباره ما تاثیرگذار بسازیم؟
در این مقاله چند ایده قدرتمند برای خلق یک صفحه درباره ما تاثیرگذار را مطرح می کنیم که به شما کمک می کند بتوانید استفاده بسیار مفید تری از صفحه درباره ما وب سایت خودتان داشته باشید.
به طور معمول بازدیدکنندگان وب سایتتان از طریق صفحه "درباره ما " وارد وب سایتتان نمیشوند ، اما صفحه درباره ما می تواند محل خروج آنها از سایت شما باشد.
صفحه درباره ما یکی از پربازدیدترین صفحات سایت شما خواهد بود. این صفحه مکانی است که افرادی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند، بی درنگ توقفی در آن خواهند داشت.
هویت وجودی وب ساییتان در صفحه درباره ما خلاصه میشود . جایی است که تمامی مواردی مثل هدف تشکیل وب سایت ، رزومه کاری و... شما در معرض دید بازدیدکنندگان قرار میگیرد .
چرا صفحات درباره ما یکی از دلایل عمده خروج بازدیدکنندگان هستند؟
این صفحات حاوی نوشته هایی خودپسندانه هستند. آنها احساس یا انگیزه بازدیدکننده را برای انجام هیچ کاری بر نمی انگیزانند و عموما، کسل کننده هستند.
اگر نمی خواهید واکنش به صفحه درباره ما در وبسایتتان، روی برگرداندن مخاطب از سایت شما باشد، ایده های ارزشمندی در اینجا خواهید یافت. بیایید ببینیم چگونه باید متن صفحه درباره ما را بنویسید، کاری کنید که این صفحه با خوانندگان ارتباط برقرار کرده و هدفی را دنبال کند.
کلمه ABOUT (درباره)، حرف به حرف...
ABOUT به انگلیسی به عنوان یک کلمه مخفف، فرمولی است که ما برای کمک به راهنمایی شما در مسیر استفاده از پنج ایده قدرتمند برای ایجاد یک صفحه (یا بخش) «درباره ما»ی تاثیرگذار تهیه کرده ایم.
A= Approachableپذیرا بودن
تصور کنید برای اولین بار با شخصی ملاقات می کنید. شروع گفتگو با خواندن یک آگهی خبری، مضحک به نظر می رسد. اینطور نیست؟
دلیل اینکه شرکت های متعددی در نوشتن مطلب صفحه درباره ما به سمت و سوی شیوه نگارشی ژورنالیستی متمایل شده اند روشن نیست، اما می توان گفت تاثیر اولیه وحشتناکی بر بازدیدکننده می گذارد.
بنابراین نخستین اشتباهی که در نوشتن مطلب برای صفحه درباره ما میتوان اتفاق افتد استفاده از یک لحن خواب آور است. اجازه ندهید صفحه شما مانند یک مراسم خاکسپاری به نظر برسد. کاری کنید که فضای جشن و سرور را القا کند.
شما اینجایید! عالیه! برای اینکه به شما بگیم چرا جای درستی رو انتخاب کردید خیلی هیجان زده ایم!
اجازه دهید شور و شعف ایجاد شود و خواننده با خواندن یک خط از مطالب به وجد آمده و برای خواندن باقی مطالب صفحه درباره ما به اندازه کافی کنجکاو شود.
B= Beneficial (سودمند)
بله، موضوع صفحه درباره ما، شرکت شماست. بازدیدکنندگان این صفحه را باز می کنند تا اطلاعات بیشتری از کاری که انجام می دهید کسب کنند، اما چرا؟ آنها مشکل یا مساله ای دارند که به دنبال حل آن هستند. آنطور که در سرزمین استعاره ها می گویند: مشتری مته نمی خواهد، سوراخ می خواهد.
ارائه اهداف کاری، حس رخوت به خواننده القا می کند. سایت Help Scout هم از بیان آنها خودداری می کند. صفحه درباره مای آنها قول می دهد که "به شما کمک کند تا شرکتی بسازید که مردم عاشقانه آن را دوست داشته باشند."
O= Optimized (بهینه شده)
صفحه درباره مای وبسایت شما باید به عنوان بخشی از برنامه شما برای جذب مخاطب هدفمند در نظر گرفته شود و برای تبدیل بهینه سازی شده باشد.
یک پست در وبلاگ Unbounce درباره پتانسیل تبدیل (conversion) صفحات درباره ما، پا را فراتر از اینها گذاشته و می گوید:
صفحه درباره مای شما باید یک کانون دوستدار تبدیل باشد، جایی که بازدیدکنندگان شما پس از اینکه اطلاع کافی در اختیار آنها قرار داده شد و تحت تاثیر قرار گرفتند به سوی خرید، ملحق شدن به خبرنامه ایمیلی یا شروع یک دوره آزمایشی رایگان هدایت می شوند. اگر از صفحه درباره ما برای تبدیل مشتریان استفاده نمی کنید، در حال متحمل شدن ضرر هستید.
صفحات درباره ما فرصتی برای روایت داستان کسب و کار، ارتباط با مشتریان آتی و ایجاد حس اعتماد هستند. این موارد برای تبدیل بسیار اهمیت دارند.
U= Unique (منحصر به فرد)
ساختن صفحه درباره ما به نحوی که به مانند عموم صفحات مشابه به نظر برسد، کار دشواری نیست...
ما این کار را انجام می دهیم. ما آن کار را انجام می دهیم. ما به مشتریان مان اهمیت می دهیم. کارکنان ما متعهد و مستعد هستند.
اما تصور اینکه تمایل داشته باشید مانند رقبایتان به نظر برسید دشوار است.
با این ایده صفحه درباره ما در سایت خود را امتحان کنید: هرجا که نام شرکت شما ذکر می شود، آن را با نام یکی از رقیبان اصلی تان جایگزین کنید. اگر با این کار مشکلی ایجاد نمی شود، باید کاری انجام دهید.
صفحه درباره ما فرصتی برای روایت یک داستان منحصر به فرد است. بیشتر منحصر به فرد بودن شما را می توان در لحن نوشته تان مشاهده کرد.
چه کارهایی می توانید انجام دهید؟
از گذشته خود بگویید. چرا شرکت شما به وجود آمد؟ چگونه به موقعیت کنونی رسید؟
به نقیصه های خود اعتراف کنید. آیا پیش از موفقیت، متحمل شکست شده اید؟ آیا شرکت شما قصد کاری داشت و روند کار دستخوش تغییر شد؟ آیا ضعف های شما نقاط قوت تان را برجسته می کنند؟ از صداقت و حقیقت نترسید. این کار از نظر عاطفی برای مشتریان آتی شما خوشایند خواهد بود.
پشت صحنه کار را به نمایش بگذارید. صحنه های کاری شما منحصر به فرد هستند. چند ویدیو ضبط کنید و گوشه ای از زندگی که در محیط کاری شما جاری است را به بازدیدکنندگان نشان دهید.
شرکت اوربیت ویدیویی ساخته است که شما را به "درون اوربیت" می برد تا گروه کاری را ملاقات کنید و اطلاعاتی درباره فرهنگ کاری شرکت و ارزش های آن کسب کنید.
T= Team (گروه)
منحصر به فرد ترین موردی که در شرکت شما وجود دارد، افرادی هستند که در آن کار می کنند.
شرکت شما کارکنان شماست. هیچ شرکت دیگری آنها را ندارد. این یعنی در تلاش شما برای پذیرا و منحصر به فرد بودن، گروه تان ارزش اینکه در صفحه درباره ما نقش برجسته ای ایفا کند را دارد. چرا MailChimp حرف "K" را در عکس های خود به نمایش گذاشت؟ نمی دانیم اما به نظر می رسد این شرکت به گروه خود افتخار می کند و آنها را به شکل برجسته ای در صفحه درباره ما به نمایش گذاشته است.
بیایید درباره صفحه درباره ما گفتگو کنیم
درست است که صفحه درباره ما فرصتی برای صحبت درباره خودتان در اختیار شما قرار داده و جایی است که خوانندگان هم همین انتظار را از شما دارند، اما چالش شما در صفحه درباره ما، و هر صفحه دیگری، مشغول کردن و جذب بازدیدکنندگان است، به نحوی که احساس کنند باید کاری انجام دهند. شما با روایت داستان خود در زمینه ای که مزیتی را برای خوانندگانتان به ارمغان می آورد به این هدف خواهید رسید.
آیا برای ایجاد یک صفحه درباره مای تمام عیار و بی نقص چک لیستی وجود دارد؟ پاسخ منفی است.
صفحه درباره مای سایت شما نباید دقیقا مشابه صفحه سایت دیگری باشد. شما می توانید هر چه می خواهید را در این صفحه به نمایش بگذارید. در واقع، هرچه بیشتر در جهت اصالت آن تلاش کنید، تاثیر مثبت بیشتری حاصل خواهد شد.
شما چه محتوایی را در صفحه درباره ما قرار می دهید؟ چه چیزی موثر است؟ برای اینکه بیشتر برای بازدیدکنندگانتان سودمند باشد چگونه آن را بروز رسانی می کنید؟
لطفا ایده های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
خدمات گروه ساین:
طراحی سایت شیراز