بیش فروشی از طریق ایمیل برای دستیابی به بالاترین میزان فروش
![](/ckfinder/userfiles/images/Customer-Upselling-large-Cover-Belovedmarketing.jpg)
ما در این مقاله درباره بیش فروشی Upselling و نقش بازاریابی ایمیلی در ارتباط با مشتریانی که از قبل با آنها تعامل ایجاد کردهایم توضیحاتی ارائه میکنیم.
بیش فروشی Upselling چیست؟
بیش فروشی یک تکنیک رایج فروش است که توسط خردهفروشان مورداستفاده قرار میگیرد. هدف این است که مشتریان ترغیب شوند محصولی گرانتر یا محصولات اضافی که مکمل خریدهای آنهاست را خریداری کنند. بهعنوانمثال، پیشنهاد خرید جوهر پرینتر، یک کابل بلند و کاغذ برای پرینتری که در حال خرید آن هستند بیش فروشی محسوب میشود.
روشهای بسیار متنوعی برای بیش فروشی وجود دارد و شما میتوانید آن را در مراحل مختلف خرید اجرا کنید. متداول ترین راه برای خردهفروشان، تلاش برای بیش فروشی در مرحله جمعبندی سبد خرید است، اما بسیاری از سایت ها نیز در تک تک صفحات محصولات وبسایت خود به بیش فروشی میپردازند. ازآنجاییکه ایمیل فرصتی برای تعامل دوباره با مشتریان و جذب مجدد آنها برای افزایش فروش فراهم میکند، اهمیت آن را نباید نادیده گرفت. علاوه بر این میتوان از ایمیل بهطور مؤثری در پشتیبانی و پیگیری فعالیتها در وبسایت استفاده کرد.
هنگامیکه مشتریان بهتازگی از صفحه یک محصول در سایت شما بازدید کردهاند، می توانید آنها را هدف قرار میدهید و محصولات دیگری که مایل به بیش فروشی آنها هستید را نیز به آنها پیشنهاد دهید. ممکن است ارائه گزینههای بیشتر آنها را نسبت به بازگشت مجدد به سایت شما و تکمیل کردن فرآیند خرید ترغیب کند. برای ارسال ایمیل های خود برنامه ریزی دقیق داشته باشید، در صورت بازدید یک مقاله یا یک دانلود رایگان توسط کاربران به آنها یک محصول مرتبط با آن مطلب را از طریق ایمیل های اتوماتیک معرفی کنید و پیشنهاد بدهید.
از فرصتی که سبدهای خرید رهاشده فراهم میکنند، برای بیش فروشی محصولات خود استفاده کنید. هنگامیکه به مشتریان برای تکمیل فرآیند خرید ایمیل یادآوری ارسال میکنید، سایر محصولات پیشنهادی را نیز در آن ایمیل بگنجانید. این احتمال وجود دارد که به محصول گرانتری که به نمایش گذاشتهاید علاقهمند شوند یا تصمیم بگیرند تعدادی لوازم جانبی به سفارش خود اضافه کنند.
از محتوای پویا (داینامیک) برای قرار دادن یک بخش در محصولات پیشنهادی ایمیلی که پس از انجام خرید ارسال میکنید استفاده کنید. شما میتوانید این کار را از طریق ایمیلهای تبادلی SMTP Transactional SMTP email یا triggered email انجام دهید.
اگر مشتری شما محصولاتی مرتبط را خریداری نکرده است، ایمیلهای پس از خرید فرصتی عالی برای تبلیغ و معرفی مجدد آنها فراهم میکنند. بهعنوانمثال، میتوانید مشتری خود را ترغیب کنید که یک بسته بیمهای برای جواهراتی که بهتازگی خریده است دریافت کند و مزایای این کار را برایش فهرست کنید.
شما باید خودتان در مورد زمان ارسال این ایمیلها تصمیم بگیرید، اما ایمیلهایی که به همراه فاکتور اقلام خریداری شده ارسال میکنید فرصتی برای بیش فروشی و دریافت بازخورد درباره سفارش اخیر مشتری فراهم میکنند.
عنوان ایمیل را تغییر دهید تا مشتری متوجه شود چیز دیگری نیز در ایمیل وجود دارد که ارزش بررسی را دارد. بهعنوانمثال میتوانید چنین عنوانی را درج کنید: "فاکتور پرداختی سفارش اخیر شما – به همراه پیشنهادهایی که نباید از دست بدهید."
مزایای بیش فروشی
بیش فروشی مزایای زیادی برای مشتری و فروشنده دربردارد. بیش فروشی باعث گسترش روابط شما با مشتری میشود . به شما کمک میکند با پیشنهاد محصولاتی که برای مشتری مناسب و سودمند هستند، رابطه ی قوی تری با مششتری برقرار کنید
مشتریان حس میکنند خدمات شما برای آنها بسیار باارزش است و این باعث میشود که دفعات بعدی بسمت شما بیایند .
فعالیت های ما :
طراحی سایت شیراز