لوگوی تاثیرگذار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی لوگو و اینکه لوگو چه تاثیری میتواند بر روی برندینگ داشته باشد صحبت میکنیم در ادامه به توضیح در رابطه با انواع لوگو و ویژگی های آن می پردازیم.
طراحی لوگو چقدر اهمیت دارد؟
لوگوها انواع مختلفی دارند که با شناخت دسته بندی آن ها می توان لوگوی مناسب تری را برای کسب و کار خود انتخاب کرد. لوگو نماد شما است. شما با این نماد به یاد خواهید آمد. به طوری که هرجا نماد شما دیده شود نوع فعالیتتان و هر چیزی که از شما می دانند به یاد خواهد آمد. پس با لوگویی خاص به یاد ماندنی شوید.
سعی کنید از طرحی استفاده کنید که برایتان هدفمند باشد. لوگو معرف شرکت ، سازمان یا کسب و کار شماست. لوگو به فعالیت شما هویت می دهد و باعث جلب اعتماد بیشتر از سمت مخاطب میشود. عدم استفاده از لوگو در کسب و کار کاملا احساس خواهد شد.
آیا لوگوها تاریخ انقضا دارند؟
خیر ، به هیچ عنوان لوگوی زیبا چیزی نیست که نیاز به تغییر داشته باشد. شرکت هایی هستند که با وجود این که چندین سال از فعالیتشان میگذرد ولی هم چنان با همان لوگو قدیمی خود ، در ذهن ها بیشتر خودشان را ثبت می کنند. مثل شرکت های ماشین سازی مانند بنز و بی ام و که از همان ابتدای کارشان تا کنون از یک لوگو استفاده کرده اند.
طراحی لوگو های عکس دار
تصاویر تاثیر بیشتری در ذهن دارد و به راحتی در حافظه می ماند. اگر یک طرح زیبا داشته باشید ویا بتوانید از تصویر خوبی استفاده کنید ، لوگوی شما دیگر احتیاج به متن نخواهد داشت. طراح های گرافیکی نیز به خوبی در ذهن می مانند که تعداد بیشماری از آن ها را دیده اید. مثل لوگوی twiter , android , apple و ... اینکه بخواهید یک طرحی داشته باشید که با نگاه کردن به آن کسب و کارتان تشخیص داده شود خوب است ولی شرکت هایی نیز هستند که طراحی لوگویی را انجام داده اند که هیچ معنی خاصی در طرحشان دیده نمی شود و لوگوی بسیار خوبی دارند. با این حال شما با دیدن این طرح به یاد این شرکت ها می افتید. به این دلیل که خودشان به لوگو معنا می دهند نه لوگو به آن ها.
طراحی لوگوهای متن دار
اکثر مردم دنیا طرح های ساده تر را می پسندد می توانید با یک متن کوتاه یا یک طرح گرافیکی ساده، تاثیر خوبی در ذهن آنها بگذارید. مثل شرکت های بزرگی هم چون Yahoo و Facebook.
این نوع طرح ها خوانا و کم گرافیک تر از بقیه مدل های لوگو هستند. برای کسب و کارهایی که برندینگ اهمیت ویژه ای دارد و می خواهند اسم برندشان را معروف کنند این نوع طرح ها بیشتر استفاده می شود.
طراحی لوگو حرف نماد ( مونوگرام )
این لوگوها با استفاده از حرف اول برند یا استفاده از چند حرف به صورت ترکیبی طراحی می شوند. نمونه های زیبای بسیاری برای طراحی لوگو حرف نماد وجود دارد مثل : Skype ، Pinterest و LOUIS VUITTON.
از این نوع طراحی لوگو معمولا زمانی استفاده می شود که اسم برند کمی طولانی باشد.
طراحی لوگوهای عکس و متن دار ( ترکیبی )
طراحی لوگو ترکیبی عکس ومتن دار برای برندهایی توصیه می شود که متن تنها و یا عکس تنها مفهوم کار آن ها را نرساند.
با این روش می توان لوگوهایی طراحی کرد که قابل فهم و معنا دار باشد و یا ممکن است فردی ترجیح دهد طراحی لوگو ساده ای نداشته باشد و همه چیز از همان نگاه اول به لوگو مشخص باشد. شرکت های زیادی از این نوع طراحی استفاده کرده اند مثل : amazon , puma و همراه اول.
در آخر اینکه هیچ قاعده ای برای طراحی لوگو نمی توانید پیاده سازی کنید . با انجام دادن نکات بالا به راحتی میتوانید لوگویی زیبا طراحی کنید . اینکه شما از لوگوی متنی استفاده کنید یا لوگوی تصویری یا ترکیبی از هر دو ، فقط بستگی به نوع فعالیت ، سلیقه و علایق خودتان دارد و هر لوگویی به نوبه خود منحصر بفرد است و زیبایی خاص خودش را دارد .
در آخر اینکه مهم نیست از کدام اصول و دسته بندی برای طراحی لوگو خود استفاده میکنید مهم متناسب بودن طرح نهایی لوگو با نوع فعالیت شماست . لوگویی که طراحی میکنید باید مختص شما باشد و به هیچ وجه نباید از لوگو های بقیه کپی برداری بکنید .
خدمات گروه ساین:
طراحی لوگو در شیراز