اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اگر شما هم جز افرادی هستید که نمیدانید اینفلوئنسر چیست و چه فایده ای میتواند در تبلیغات شما در شبکه های اجتماعی معروف داشته باشد در ادامه این مقاله با ماباشید .
اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یک روش بازاریابی است که از افراد شناخته شده در حوزههای کاری مختلف برای رساندن پیغام برند به بازار استفاده میشود. درواقع شما در این روش به افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها (influencers) مبلغی را پرداخت میکنید که محصول یا خدمات شما را به شکل غیرمستقیم برای مشتریها تبلیغ کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا با اشکال دیگری از بازاریابی یعنی بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوا همراه است. بازاریابی شبکههای اجتماعی از این جهت اهمیت دارد که بتواند پیغام اینفلوئنسرها را به سراسر جهان برساند. اهمیت بازاریابی محتوا نیز بالا است و این محتوا یا توسط خود اینفلوئنسرها نوشته میشود یا برند، متن مورد نظر خود را در اختیار آنها قرار میدهد. البته لازم به ذکر است این است که اگرچه بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوا بخشی از اینفلوئنسر مارکتینگ هستند، اما با یکدیگر مترادف نیستند.
آیا اینفلوئنسر مارکتینگ همان بازاریابی مبتنی بر طرفداران است؟
بازاریابی مبتنی بر طرفداران (Advocate marketing) مانند اینفلوئنسر مارکتینگ نیست. در بازاریابی مبتنی بر طرفداران از مشتریهای وفادار برند درخواست میشود که تجربه خوب استفاده از برند را با دیگران به اشتراک بگذارند که معمولا از طریق نوشتن نظر در سایت، اپلیکیشن یا شبکههای اجتماعی انجام میشود. درواقع هیچ پرداختی در این روش انجام نمیشود و تمرکز اصلی روی پیدا کردن مشتریهای وفادار است. در حالی که در اینفلوئنسر مارکتینگ، افراد تأثیرگذار لزوما مشتری یک برند نیستند و در ازای پول یا محصولات رایگانی که دریافت میکنند برای برند تبلیغات انجام میدهند.
تفاوت اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهانبهدهان چیست؟
برخی معتقدند اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهانبهدهان (تأثیر گرفتن مردم از حرف افرادی که قبول دارند) یکسان است اما تفاوت عمدهای میان این دو روش بازاریابی وجود دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی استفاده از افراد شناخته شده برای تحت تأثیر قرار دادن طرفدارانشان. در حالی که بازاریابی دهانبهدهان از طریق برقراری ارتباط واقعی میان افراد انجام میشود. بنابراین میتوان اینگونه نتیجهگیری کرد که تمام روشهای اینفلوئنسر مارکتینگ شامل بازاریابی دهانبهدهان است اما بازاریابیهای دهانبهدهان لزوما اینفلوئنسر مارکتینگ نیستند.
اجزای اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
این طبیعی است که هر اینفلوئنسر روشهای خودش را برای ارائهی تبلیغات داشته باشد، بنابراین یکسری موارد خاص حتما باید پیش از راهاندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ رعایت شوند:
1- پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که در زمینه محصول یا خدمات شما فعالیت میکنند. پیدا کردن این افراد میتواند با جستجوی ساده در اینترنت یا از طریق سایتهای مخصوص این کار انجام شود
2- ترتیب دادن کمپین بازاریابی از طریق اینفلوئنسرهای پیدا شده
3- ترتیب دادن دومین کمپین بازاریابی برای اینفلوئنسرها و با هدف آگاهسازی تعداد بیشتری از مشتریها
4- زیر نظر داشتن پارامترها برای رسیدن به میزان فروش دلخواه یا جذب تعداد فالوئرهای مورد نظر
خدمات گروه ساین:
طراحی سایت در شیراز
سئو در شیراز
مدیریت اینستاگرام
طراحی لوگو در شیراز