8 اشتباه که کسب و کارهای کوچک در شروع تجارت آنلاین مرتکب می شوند

در این مقاله به بررسی 8 اشتباهی که کسب و کارهای کوچک در شروع تجارت خود به صورت آنلاین مرتکب می شوند و راه حل هایی برای جلوگیری از این اشتباهات خواهیم پرداخت تا جلوی عوامل عدم موفقیت خود را هر چه زودتر بگیرند .
این روزها هیچ شرکت و برند موفقی وجود ندارد که حضور خود را در فضای مجازی تثبیت نکرده باشد. خیلی از تجارت های کوچک امروزی هم تصمیم به ورود به این حوزه دارند اما با ناآگاهی های خود شروع کار را اشتباه انجام می دهند.
سرمایه گذاری در حضور آنلاین و بازاریابی اینترنتی در حال حاضر یکی از مهمترین و هوشمندانه ترین تصمیماتی است که هر برند، شرکت و یا حتی تجارت های کوچک می توانند اتخاذ کنند.
حضور آنلاین موفقیت آمیز در این میدان رقابت بزرگ، مستلزم داشتن یک وب سایت کامل و فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد. شما برای کسب موفقیت در این زمینه باید کسب و کار اینترنتی خود را جدی بگیرید و تا جایی که می توانید سعی کنید به مشتریان خود نزدیک شوید. با اینکه تجارت آنلاین بسیار پرسود می باشد اما وجود رقبای زیاد و حرفه ای، کسب موفقیت در این زمینه را وابسته به فعالیت درست و طبق اصول کرده است.
-
نداشتن وب سایت
نداشتن یک وب سایت اولین اشتباه بزرگ هر برند یا تجارتی می باشد که بازاریابی اینترنتی خود را شروع کرده است. اگر وب سایت نداشته باشید، با قوانین کسب و کار اینترنتی همخوانی نخواهید داشت و در واقع باید گفت که شما برای فعالیت آنلاین و هدفمند نمی توانید بدون وب سایت کار زیادی از پیش ببرید. این مورد حتی برای تجارت هایی که عمده فعالیت آن ها مثل فروشگاه ها، رستوران ها، کافه ها و ... بیرون از اینترنت است نیز حیاتی می باشد.
این موضوع اثبات شده است که بسیاری از تجارت های وارد شده به فضای مجازی به خاطر نداشتن وب سایت نتوانستند وارد فاز بعدی رقابت های آنلاین شوند. با توجه به این مسائل می توان دریافت که اولین قدم برای حضور قدرتمند در کسب و کار آنلاین داشتن یک وب سایت می باشد.
2. داشتن یک وب سایت بد و نامناسب
تأثیر اولیه یا همان First Impression از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع در دنیای مجازی نیز وجود دارد. یک وب سایت خوب وب سایتی است که نه تنها از لحاظ ظاهری دلپذیر و جذاب باشد، بلکه از لحاظ اطلاع رسانی و یا به عبارتی از لحاظ جامع بودن نیز تکامل یافته باشد. اولین دلیل ایجاد یک وب سایت، پل ارتباطی برای درج اطلاعات و پیام های شما برای مخاطبین شماست. در نتیجه باید از اینکه وب سایت شما پیام های لازم را به خوبی و بدون پیچیدگی به آگاهی کاربر می رساند اطمینان حاصل کنید.
شما به عنوان یک مدیر وب سایت و یا صاحب یک تجارت جدید، باید به این مسئله به صورت ویژه توجه کنید. ارائه یک وب سایت خوب می تواند سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت باشد و یک وب سایت بد می تواند فعالیت اینترنتی شما را قبل از اینکه به صورت جدی شروع شود خاتمه دهد.
3. وب سایت هایی که برای موبایل ها بهینه سازی نشده اند
طبق گزارشات به دست آمده، نزدیک به 50% از بازدیدهای جهانی وب سایت ها در سال 2017 توسط موبایل ها صورت گرفته است. همچنین پیش بینی می شود تا پایان سال 2019 تعداد دارندگان موبایل های هوشمند به بیش از 2.5 میلیارد نفر برسد! با این اعداد و ارقام، اگر وب سایتتان ریسپانسیو نباشد یا به عبارتی قابل تطبیق با هر صفحه نمایشی ، شما ناخودآگه بسیاری از مشتریان بالفعل و بالقوه خود را از دست میدهید .
4. استفاده از تبلیغات بهینه سازی نشده برای دستگاه های مختلف
این مورد را به خاطر داشته باشید که رفتار کاربران موبایلی با کاربران دسکتاپی در بحث جستجو و وب گردی متفاوت خواهد بود. کاربران سیستم های خانگی و دسکتاپی و همچنین دارندگان تبلت ها شرایطی مشابه را دارند. این کاربران در اغلب موارد از وب گردی و جستجو در موتورهای جستجو به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستند و معمولاً مقدار محتوای جستجو شده برای این افراد تفاوت زیادی ندارد. در طرف دیگر، کاربران موبایلی خواهان دستیابی به نتایج سریع هستند.
بنابراین شما مجبور هستید برای نمایش تبلیغات به هر دو گروه فکر کنید .
5. حضور نداشتن و در دسترس نبودن
از جمله رفتارهای رایج و همیشگی کاربران برای اعتماد پیدا کردن به شما و همچنین برطرف کردن ابهامات و سؤال های احتمالی، پل ارتباطی بین شما با آن ها می باشد. اگر به این خواسته کاربران جامهی عمل بپوشانید، یک قدم بسیار حیاتی در پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود برداشته اید،
شما با ایجاد راه های ارتباطی مختلف، تجارت خود را بیدار نگه داشته و خودتان را در دسترس کاربران قرار می دهید. فراموش نکنید که شما باید همیشه به عنوان یک پشتیبان لحظه ای در دسترس باشید نه اینکه کاربران را مجبور به برقراری ارتباط با خودتان کنید. این مشکل از جمله اشتباهاتی است که برخی وب مسترهای جدید انجام می دهند.
6. حضور داشتن بی مورد در همه پلتفرم ها
اینکه یک تجارت باید در هر پلتفرم، شبکه اجتماعی و انجمن های مرتبط حضور داشته باشد، طرز فکر اشتباهی است که اغلب افراد آن را در سر می پرورانند. وب سایت اصلی، بلاگ و چند عدد از شبکه های اجتماعی برای یک کسب و کار آنلاین کافی خواهند بود. حضور بی مورد در دیگر موارد، تنها هدر دادن زمان و سرمایه است و همچنین باعث قربانی شدن کیفیت به خاطر کمیت می شود. مسلماً یک تجارت کوچک و نوپا کارهای مهم تری از حضور در همه شبکه های اجتماعی دارد و تلف کردن وقت برای این کار پروسه پیشرفت شما را به شدت کند می کند.
7. عدم استفاده از فرآیند های SEO
سئوی محلی یا Local SEO فرآیندی است که با کمک آن می توانید حضور خود را در بین وب سایت ها و نتایج داخلی یک کشور یا یک زبان خاص تضمین کنید. طبق نتایج یک تحقیق و نظرسنجی، نزدیک به 90% از افراد مشارکت کننده در آن گفته اند که آن ها حداقل هفته ای یک بار در مورد یکی از تجارت های محلی یا داخلی در اینترنت به جستجو می پردازند. این حجم از مشارکت کاربران در این زمینه ثابت می کند که شما بدون توجه به مقوله SEO هیچ شانسی برای جذب مشتری و کاربران ندارید.
8. رها کردن یک باره همه چیز
پیشرفت کردن و کسب اعتبار برای یک کسب و کار اینترنتی درست مثل دیگر انواع تجارت ها نیاز به صبر، کوشش و پشتکار دارد. بسیاری از مشاغل جدید بعد از اینکه مدتی را با فعالیت کردن در این حوزه گذراندند، با این طرز فکر که تلاش های آنان مثمر ثمر واقع نشده است، ممکن است برای ادامه فعالیت خود سردرگم شوند و یا حتی نتوانند با کیفیت قبل حضور داشته باشند. این باعث می شود تا شما حضور آنلاین خود را کاهش داده و دست از تلاش برای جذب مشتریان بکشید. این دقیقاً متضاد چیزی است که کاربران آن را می خواهند.
هیچ تردیدی در این نیست که حضور شما در دنیای اینترنت به عنوان یک تجارت آنلاین مسیری هموار و پر سود را برای کسب و کارتان رقم می زند. اما در این مسیر، اشتباهات و بی توجهی های ساده نیز می توانند شما را از هدف خود دور کنند. بنابراین، با توجه به اشتباهات رایجی که در این مقاله توضیح داده ایم، کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کرده و به صورت جدی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنید.
خدمات گروه ساین:
طراحی سایت در شیراز
سئو در شیراز
مدیریت اینستاگرام
طراحی لوگو در شیراز